Tel: 050-5415381
Voelt u zich belemmerd
in uw dagelijks leven
Fysiotherapie Beijum kan u daarbij helpen

FAQ

Hoe weet ik of jullie kwaliteit leveren?
Wij zijn door een audit-bureau met positief resultaat beoordeeld. Daardoor hebben we het predicaat TopZorg (Menzis), Plus-praktijk (Achmea) en 3-sterren praktijk (de Friesland). Ook met CZ/OHRA/Delta Lloyd hebben we een dergelijk contract.
Hoe kan ik mij aanmelden voor behandeling?
U kunt telefonisch een afspraak maken op 050-5415381,
via het contactformulier op deze website of
via email op contact@fysiotherapiebeijum.nl
Heb ik een verwijzing van huisarts of specialist nodig?
Nee, als u denkt dat uw klacht een indicatie is voor fysiotherapie kunt u rechtstreeks bij uw fysiotherapeut terecht. Deze zal dan een screening doen om te kijken of uw klacht inderdaad een indicatie is voor fysiotherapie. Indien de fysiotherapeut of uzelf daaraan twijfelt is het raadzaam eerst een huisarts te raadplegen.
Wat moet ik meenemen bij de eerste afspraak?
Als u via de huisarts komt moet u de verwijsbrief daarvan meenemen.
Verder een geldig identiteitsbewijs, een verzekeringspasje en een handdoek.
Wat moet ik doen als ik verhinderd ben?
Indien u verhinderd bent dient u zich minimaal 24 uur van tevoren af te melden. Wij kunnen dan nog andere patiënten oproepen. Indien u verzuimt af te melden, wordt een deel van de kosten van de behandeling bij u in rekening gebracht. U kunt zich telefonisch afmelden op 050-5415381 of via email op contact@fysiotherapiebeijum.nl
Kan ik mijn voorkeur aangeven voor een behandelend fysiotherapeut?
Ja, als u voorkeur heeft voor een man of vrouw of een specifieke therapeut kunt u dat aangeven en dan houden we daar rekening mee.
Worden de kosten fysiotherapie / manuele therapie vergoed door de zorgverzekeraar?
Fysiotherapie en manuele therapie worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen dat vergoed wordt is afhankelijk van het soort pakket dat u heeft afgesloten (zie uw polisvoorwaarden). De kosten van fysiotherapie voor kinderen tot 18 jaar worden vergoed vanuit de basisverzekering. Indien u niet aanvullend verzekerd bent krijgt u van ons een nota.
Heeft de praktijk contracten met mijn zorgverzekeraar?
Met de meeste verzekeraars hebben we contracten afgesloten. Uw behandeling komt dan meestal voor vergoeding in aanmerking. Bent u verzekerd bij een zorgverzekeraar waarmee we geen contract hebben dan krijgt u een nota die kan worden ingediend bij uw zorgverzekeraar. U moet deze nota zelf voldoen en u krijgt dat bedrag dan via die zorgverzekeraar weer terug.
Wat zijn de kosten van een behandeling?
Op de website staan de tarieven van de diverse verrichtingen. Dit zijn de tarieven die worden gehanteerd als u zelf de nota krijgt, bijvoorbeeld indien u niet aanvullend verzekerd bent. De tarieven voor gecontracteerde zorg zijn verschillend per zorgverzekeraar, dit is contractueel vastgelegd.
Ik heb een chronische aandoening. Hoe zit het met de vergoeding?
Patiënten met een chronische aandoening die vermeld staan op de 'chronische lijst' komen in aanmerking voor langdurige behandeling. Een verwijzing van huisarts / specialist is meestal vereist. De eerste 20 (in 2016) behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering (als u die heeft afgesloten heeft) en de rest wordt vergoed vanuit de basisverzekering.
Als de behandeling beëindigd is, ontvangt mijn huisarts dan een verslag van de behandeling?
Ja, tenzij u aangeeft dit niet te willen.

Fysiotherapie
Beijum

Emingaheerd 8a
9736 GA Groningen

Tel: 050-5415381
Mail: contact@fysiotherapiebeijum.nl